تور جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان بزرگترین کشور قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای شمال غربی و در کنار دریای خزر است. پایتخت آن باکو است.

کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال آذربایجان قرار دارند. همچنین این کشور دارای مرز آبی با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان در کنارهٔ دریای خزر است.

تور جمهوری آذربایجان

آب و هوای جمهوری آذربایجان

از لحاظ آب و هوایی، جمهوری آذربایجان دارای چندین نوع آب و هوای مختلف است. به طور کلی شمال و شرق کشور دارای آب و هوای نسبتاً خشک و کوهستانی است در حالیکه منطقه جنوب شرقی آب و هوای مرطوب و ملایم تری دارد. مناطق غربی و شمالی و جنوبی شامل قره باغ و شمال شرقی جمهوری خودمختار نخجوان، دامنه کوه‌های قفقاز و ناحیه لنکران-آستارا و کوه‌های تالش بسیار مرطوب هستند.

شهرهای مهم جمهوری آذربایجان

باکو

پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیّت‌ترین شهر قفقاز است. وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جذبه خاصی به این شهر داده‌است.

باکو تور آذربایجان

گنجه


اسم رسمی گنجه در دوران حاکمیت روسیه تزاری به الیزابتوپل تغییر کرد، سپس در دوران حاکمیّت کوتاه جمهوری دمکراتیک آذربایجان (۱۹۱۸ میلادی) این شهر موقتاً پایتخت جمهوری جدید درآمد تا آنکه باکو از کنترل روسها خارج گشت. نام گنجه در دوره حاکمیت شوروی به کیروف‌آباد تغییر کرد. بعد از استقلال دوباره جمهوری آذربایجان اسم گنجه رسماً بازیافته شد.

موزه مردم شناسی گنجه تور آذربایجان

نخجوان


یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان است که از توابع جمهوری خودمختار نخجوان است. نخجوان دارای مکان های بسیار دیدنی می باشد

قصر خان نخجوان تور آذربایجان

جهانگردی در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر تلاشهای قابل توجه‌ای برای افزایش گردشگری خود داشته‌است. میراث فرهنگی و معماری ملی و اسلامی از مهم‌ترین عامل‌های ثبات در جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود. این کشور به‌عنوان دومین کشور شیعه در جهان، با میراث‌های معماری، آداب و رسوم، تنوع‌های فرهنگی، انواع پوشاک، صنایع دستی، غذاهای سنتی و چشم‌اندازهای جغرافیایی و طبیعی از نظر جهانگردی قابل‌توجه بوده و همه‌ساله هزاران گردشگر خارجی را به سمت جمهوری آذربایجان جذب کرده که از نظر اقتصادی نیز تأثیر به‌سزایی در رشد اقتصادی این کشور داشته‌است.

سفر به جمهوری آذربایجان

سفر هوایی به جمهوری آذربایجان

از طریق خرید بلیط هواپیما از تمام نقاط ایران و فرودگاه های کشور و با هواپیمایی ایران ایر و آزال آذربایجان

سفر زمینی به جمهوری آذربایجان

از طریق آزانسهای مسافرتی معتبر و تهیه بلیط از تمامی پایانه های اتوبوس رانی در ایران و همچنین با ئسیله شخصی و گواهینامه بین المللی و کاپتاژ وسیله نقلیه خود

سفر دریایی به جمهوری آذربایجان

از طریق بندر انزلی و نوشهر


قیمت تور جمهوری آذربایجان

با توجه به تنوع سفر و همچنین مبدا سفر قیمت های بسیاری برای این سفر لذت بخش در دسترس هست

تور آذربایجان